3 Mar 2012

Patagonya / Dünyanın sonundaki cennet..

Neden mi patagonya gibi bir yeri yazdım ? Belki bir değişiklik olsun istedim, belki beni çok fazla etkilediğindendir bilmiyorum ama bu cennet'i yazıp yayınlamak boynumun borcudur benim.
Böylelikle birazda  gidememe egosunu tatmin ediyorum aslında :D Öhöm herneyse..


Evet efendim Patagonya, Şili ve Arjantin'in güneyindeki bölgedir.Aslında baya bi bilmemne boğazının şurasında bilmemne nehirlerini geçince falan diye tarifi mevcut ama şimdi yazmanın luzumu yok gibi hissettim.Magellan boğazının güneyindeki ateş topraklarıda patagonya'ya dahil edilebilir.Ne garip isim dimi..
Herneyse ufak yol tarifim bittiğine göre sadede gelelim efendim.Üstteki gördüğünüz resimde patagon buzuludur tabiri caizse :D Ama aldığı şekil itibariyle olsun rengi dokusu falan ben ona mavi ejder buzulu diyorum.Hem ürkünç hemde görülesi duruyor gerçekten.Zaten patagonyaya buzullar diyarıda deniliyor.Şayet aldığı bu takma isim cuk diye oturmuş bu cennet yere.Açıkcası her bir buzulu gidip incik cıncık incelemek isterdim..


Bakarmısınız şuna allahımmm!..Çok gizemli, çok çekici duruyor yaa.Tamam tamam kendimi kaybettim ama mazur görün beni.Böyle doğal güzellikler her zaman fazlasıyla ilgimi çekmiştir...
Patagonya'nın ismini almasınında enteresan bir hikayesi var.Rivayete göre Magellan ismini verdiği boğazdan geçerken bu topraklarda gördüğü postlara bürünmüş, ve yüzleri boyalı yerlileri bir ispanyol öyküsündeki Patagon adlı canavara benzetiyor.İlk Avrupalı kayıtlara göre boylarının normal insan boyunun iki katını geçtiği hatta 4, 5 metreyi bulduğu söylenirmiş bu efsanevi ırk'ın.Zamanında bu ismin kaynağı olarak pata veya ayak olarak düşünüldüğü ve Patagonia kelimesinin 'Büyük Ayak Toprakları' anlamına geldiği söyleniyor.Enteresan..Gerçekten böyle bir ırk patagonyada varolmuşmuydu veya Magellan en acilinden bir göz doktoruna mı gitmeliydi orası muamma.Ama böyle mitlik durumlar ve efsaneler hep ilgimi çekmiştir.Patagonyaya beni çeken bir diğer unsurda budur zaten..


Oldukça ürkütücü evet ama çok güzel bir ürkütücülüğü ve vahşiliği var bu yerin.Geceside gündüzüde ayrı bir muhteşemlikte bence.İçinde binbir renk, binbir güzellik ve fazlasıyla görkemli dağları bulunan buzdan bir cennet kısacası..


O kadar güzel resimleri var ki bu yerin ben nedense hep buz dağlarını paylaşıyorum.Halbuki dağları, ağaçları herşeyi çok güzel.Bir yanınızda buzullar dururken, diğer tarafta yemyeşil otlarla dolu bir dağ görebilirsiniz..
Ben birde bu yere nasıl gidilir ne yapmak gerekir onu kısaca özet geçicem...
Efendim Şili, Santiago'dan Punta Arenas’a günlük uçuşlar var.Yaklaşık 4 saat süren.Vize istemiyor onuda sıkıştırıyım araya.Oteliniz varsa şayet onlar personel ayarlayıp sizi havaalanınızdan aldırtıyorlar.Otelleri google amca yardımıyla rahatlıkla bulup telefon ile rezervasyon yaptırabiliyorsunuz.
Birde üzerinde değinmek istediğim bir otel var.Magic Mountain oteli..
İsminin hakkını verir cinsten kendisi gerçekten çok ilginç.Dev bir huni şeklinde inşa edilen otelin tepesinden aşağıya sürekli olarak su akıyor.Şelale havasında anlayacağınız.Giriş, havada sallanan ahşap bir köprüden yapılıyor.İçerisininde ayrı bir hoşluğu var.Ahşap ve mermer karışımı oldukça tatlı bir dizayn yapılmış.Fazlasıyla beğendim odalarını olsun, yemek yenilen alanlarını olsun.Hepsi fazlasıyla iştah kabartıcı :D Benim açımdan..


Havuzu falanda mevcut.Herşeyi bir kenara enazından 1 günde olsa gidip bi yatılması gereken bir otel bence.Çok sıradışı ve ilginç.Zaten dünyanın en şaşırtıcı 99 oteli listesinin en üstlerinde yer alıyor bu sihirli dağ..

 Kışında ayrı bir güzel...

Daha çok yazılması gereken şey var aslında.Mesela dünyanın sonundaki fener muabbetinide anlatmak istedim ancak belim ağrıdı ve gözlerim isyanlarda :D O yüzden bence bir araştırın ve sizde daha çok görün bu cennetin güzelliklerini..Sonunda benimde yürekten istediğim gibi sizde oraya gidip kaybolmak isteyebilirsiniz :)
Saygılar..



Efendim; Cennet nasıl bir yerdir? Dünya üzerinde görebiliceğimiz bir güzelliktemidir acaba? 
Tarzı sorularınız varsa buyrun size en canlı örneği..
Ben gitmedim, gidemedim malesef ama ahanda şuraya yazıyorum bir gün gidicem kardeş! 
Gi-di-ceeem!


1 yorum:

  1. Paylaşımlarınız çok işime yarıyor . Erken rezervasyonlar hakkında bilgi edinmek isterseniz sitemizi ziyaret edebilirsiniz .

    YanıtlaSil